Thursday, May 1, 2008

TERINGAT KISAH LAMA...


Antara hasil yg aku tanam sebelum datang ke Mesir.. Gambar 2.. Mad bangga dengan hasil yg aku tanam.. Gambar3.. Ikram tgh bergaya..

Kekadang tgh duk sembang ngn kawan2.. atau duk sensorang.. atau tgh wat kerja aku tersenyum tringat peristiwa lucu.. kekadang aku sambil berjalan.. aku tersenyum kerana teringat peristiwa lucu yg lalu.. pernah gak aku cuba nak cover.. sbb takut di katakan gile sbb tetiba tersenyum sensorang.. aku pernah di tegur oleh adik senior masa aku form 4 sbb aku snyum senorang.. aku tak perasan plak dia perasan.. mula la aku mengcover.. pernah gak masa tgh tolong ayahaku kutip buah sawit yg relai aku tersenyum.. ayah perasan.. dan aku cover.. ayah tny kenapa?.. aku jawab nothing(speaking ngn my dad)...


Antara peristiwa yg masih segar aku yg kekadang buat aku tersenyum ialah peristiwa aku ngn adik aku.. Mad.. masa tu aku sekolah rendah lagi.. kami berdua pergi ke kebun kami yg dekat dengn rumah.kebun kami tak la besar sngt.. ade la dalam suku ekar jer... dan adik aku ni, suka sngt sound effct.. klu apa saja perbuatan dia.. seperti melompat.. atau membaling kayu atau bergaya seperti bergaduh.. akan di sertakan dengn sound efect.. seperti vooopp.. dis.. dan sebagainya.... aku pun kekadang macam tu gak...


Peristiwa tu bermula.. apabila aku melangkang longkang yg agak besar di dalam kebun aku.. dan Mad di belakang aku.. aku dengan selamber jer langakh longkang tu sambil tgk2 buah-buahan yg ade kat kebun aku tu.. tiba-tiba aku dengar sound effcet dari mulut adik aku. voooppp.. tapi aku tak rasa plak dia ikut aku masa langkah longkang tu?.. aku toleh ke belakang.. aku tak nmpk plak dia.. kemana plak dia ghaib?.. bila aku tgk kebawah.. aku tgk dia dah dalam longkang tu.. dengan mata yg bulat pandang aku.. dan kedua2 tgn dia ke atas.. dan kakinya dah mencecah dasar longkang tu... aku rasa punya la lawak masa tu.. sampai skang pun klu aku ingt aku akan gelak.. nasib baik dia tak cedera..


Satu lagi peristiwa masa aku,Mad,Ikram(adik aku bawah Mad) balik solat subuh pada bulan pose.. aku rasa mungkin aku form2 masa tu.. aku naik motor bertiga.. lepas shj habis ngaji kat masjid.. masa tu dah pkl 7 pagi.. dah agak cerah masa tu.. aku bawak motor.. Ikram di tengah dan Mad di blakang.. sampai jer depan umah aku.. masa tu motor agak laju.. sbb nak sampai umah aku tu turun bukit dan aku tekan brek skit2 jer.. dalam keadaan motor agak laju tu aku suruh MAd terjun.. aku cakap.."Mad! terjun.. terjun .. terjun.." tanpa pk panjang.. Mad yg berkain pelikat tak silap aku.. terjun.. tapi bila aku toleh ke blakang.. aku tgk mat dah tertiarap macam tgh pumping dan matanya bulat pandang aku ngn Ikram atas motor.. nasib baik takde luka..aku ngn Ikram gelak kan dia.. dia pun gelak.. aku rasa lawak tul masa tu..

Sampai skang ni pun.. aku klu teringt peristiwa aku tu akan aku senyum atau gelak sensorang.. dah lama aku tak jumap adik2 aku tu.. dah besar macam aku skang ni.. ntah2 tggi dari aku... dalam kehidupan ni de manis ade yg pahit. yg pahit aku tak au kongsi.. biar aku jer yg simpan.. nak kongsi yg manis2 jer.. ade lagi peristiwa lawak yg akan aku ceritakan.. sambung..








No comments: