Friday, February 22, 2008

BABY OH BABY...








Huzaifah ketika berumur 28 hari.. hasil perkahwinan Hanifah dan Suzie..























Huzaifah bersama penulis ketika berumur 5 bulan...

Arini aku duk lepak umah kawan kat Alex.. datang pada tujuan asalnya nak tgk anak dia yg baru lahir.. tapi sambil tu dia nak copy cerita dari hard disk aku.. aku pun bawak la hard disk aku sekali.. aku datang sini ngn Hanipah.. mlm pertama aku jln umah dia anak di tgh tidur.. merah lagi anak dia.. baru 7 hari. aku datang tgn kosong jer. tak tau nak beli apa.. just bawak yg kawan aku ni pesan kat kawan aku yg baru balik dari Malaysia(balik kawen)... aku sedang mencari calon yg sesuai.. huhuhu..


Mumtaz.. seorang lagi baby lelaki yang lahir di bumi Mesir tahun lepas..




Ahmad Syathibie Mustafa.. baru je lahir pada 13/2/2008...
Macam best jer ade anak sendiri.. tapi aku pk gak.. mesti payah jaga anak ni.. kene banyk berkorban.. teringat mak ayah kat Malaysia la plak.. sedih skit2.. jap nak baca Al-fatihah untuk mereka... Amin.. dah gi umah kawan yg kawen ni tak sah klu tak bergambar ngn anak2 mereka.. pernahgak kawan-kawan aku yg kawen kata.."klu nak tidur puas-puas, sebelum ade anak la".. kata2 azimat ini terpahat di hati aku yg kuat tidur ni.. hahahah..

Tgk baby2 org comel terpk gak.. bila la aku plak nak dapat anak.. tapi mak kata kerja la dulu baru kawen.. klu tak kawen macam mna nak dapat anak ek.. ade jer org tak kawen dpt anak.. tapi aku tak mau la anak dengan cara macam tu.. Nauzubillah.. gelap masa depan budak tu... berdosa besarnya mereka yg merosakkan masa depan kanak2 yg suci ini.. mesti dah besar nnti derang akan tertekan dengan keadaan macam ni..

Aku ade gak belajar pasal mirath yg membincangkan anak-anak zina dan anak2 li'an.. nasab mereka akan di binkan kepada si perempuan.. dan mereka tak layak menerima harta peninggalan bapak zina mereka.. hatta nak jadi imam solat pun tak leh.. kesiannya nasib mereka.. walaupun mereka tak bersalah.. tapi mereka terpaksa menerima akibat dari perbuatan yg di larang agama ini.. Nauzubillah..

Aku skang nak pk pelajaran aku dulu.. nak kawen tu sabor dulu.. klu ade rezeki tak keman.. Tuhan tu kan maha adill.. Naktafi bi hazal qodr...

No comments: