Friday, May 23, 2008

KITA MENYOKONG PEROMPAK...




Dengan nama Allah yang Maha Hebat dan Penguasa seluruh alam...Yanag mempunyai segala kekuatan.. dan mampu membuat apa sahaja dengan kehendakNya..yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. dengan perantaraan Jibrail A.S telah telah menurunkan Alquran yang mulia kepada Kekasih Allah dan Kekasih umat Islam.. Muhammad S.A.W.. Nabi pilihan Allah untuk kita umat akhir zaman..


Baru2 ni aku mengunjungi web tranungkite yang menjadi web kegemaran aku untuk mengetahui perkembangan politik semasa.. aku mendapati satu posting dari seorang peminat bola sepak inggeris.. aku melihat beliau begitu berminat dengan pasukan manchester united.. kerana aku melihat dalam topik yang di buka tak de posting orang lain sehingga posting yang ketujuh baru ade orang lain menyampuk.. aku melihat beliau begitu memuji kehebatan manchester united kerana menang kepada chelsea kerana nasib je..(pada pandangan aku).. sehingga ade forumer lain menegur kenapa tak sokong chelsea... so forumer pembuka topik mengatakan chelsea jahat kerana ade warga israel.. dan aku juga melihat beberapa blog yang memuji MU ni.. dan adu juga statu mesej di Ym kawan2 tertulis glory.. glory...united.. (slogan MU)

inilah rompakan terbesar di dunia.. kelihatan negra Palestin yang berwarna hijau semakin mengecil..

Aku berfikir sejenak.. betul juga ek chelsea ade warga israel.. aku meneruskan membaca posting2 yang di buat oleh forumer tadi.. hinggala aku menjumpai satu lagi kritikan berbunyi.. bukan sahaja chelsea yang mempunyai warga israel dan di miliki israel.. tapi britain itu sendiri adelah sebuah negara yang menyokong pendudukan israel keatas Palestin pada 15 mei 1946 sehingga rakyat Palestin menderita sehingga sekarang.. dan pada hari itu hampir 800 ribu umat Islam Palestin di halau dari kediaman mereka.. Ya Allah betapa menderitanya mereka... dan baru2 ini genap 60 tahun palestin menyambut nakbah Palestin yang bermaksud malapetaka.. dan hari kekalahan seluruh umat Islam sebenarnya..


Kalau di lihat secara logiknya.. Umat islam di dunia lebih 1 bilion lebih jer... .. dan israel hanya hanya 11 juta.. tapi kerana kecerdikan mereka.. mereka telah memerintah dunia secara proksi seperti yang pernah di tegaskan oleh Tun Dr. Mahathir... dan beliau trus berkata demikian di dalam program hardtak yang beliau hadiri di britain.. walaupun TDM ni bukan la baik sngt.. dan peranagi beliau pun kekedang macam israel.. menghina ulama.. menangkap dan membogelkan ulama adelah di lakukan oleh polis semasa bawah pemerintahan beliau.. memenjarakan musuh politik beliau.. dan membunuh ulama di Memali.. tapi beliaulah antara umat Islam yang paling lantang mengutuk israel berbanding pemerintah arab yang lain.. boleh di lihat di sini http://www.youtube.com/watch?v=m0Ao84HsGFo

Berbalik kepada bola sepak tadi.. aku juga suka tgk bola kekadang.. tetapi kekadang terasa ruginya.. sbb dua jam masa aku terbuang macam tu jer.. klu dua jam itu aku buat untuk mengaji.. mungkin aku boleh habiskan dua juz lebih.. kalau di maahad dulu dua jam aku boleh lancarkan hafalan yang baru sebnyk satu makra'.. tapi bila iman dah lemah. kita lebih suka ikut kehendak nafsu... tapi kalau aku tonton bola.. aku just menyokong penjaring gol sahaja.. bukan la aku peminat mna2 pasukan.. dan klu kita tgk pasukan2 bola inggeris memang kaya dan di taja oleh syarikat2 besar termasuklah syarikat arak.. so bagi aku tak perlu la kita bangga sngt tentang kemenangan MU baru2 ini.. kerana mereka adelah penyokong perompak.. bukan perompak wang atau minyak.. tetapi perompak negara.. mungkin ade yang tak setuju dengan pendapat aku ni.. tapi suka hati aku la aku nak tulis apa dalam blog aku.. hehehehe

Akhir sekali pesan aku kat diri sendiri dan pembaca yang sudi membaca blog aku ni.. nak minat bola tu boleh. dah minat kan?.. payah nak elak dah.. tapi berpada2 la.. mungkin di Mesir klu nak tgk EPL atau UEFA mlm masih muda.. tapi klu di Malaysia.. nak tgk bola inggeris ni kene bngun tgh2 malam.. ramai yang sanggup berjaga untuk bola.. tapi brapa ramai yang sanggup bngun untuk sujud dan mengalirkan air mata kerana takut kan Allah.. aku bukanlah orang yang terbaik nak cakap mende2 macam ni.. tapi just nak ingtkan sesama Islam.. klu yang bngun nak tgk bola tu.. apa salahnya solat dua rakaat dulu sebelum tgk.. ade gak pekdahnya.. apa2 pun sama2 la kita pikirkan..


Untuk mengetahui lebih lanjut tentang Nakbah Palestin... boleh buka link ini... http://msmnorthwest.wordpress.com/2008/05/15/60-tahun-nakbah-palestin-15-mei-1948-15-mei-2008/

2 comments:

pka pka pka said...

salam. saya x tau pula smpai bgtu skali sbb saya juga peminat man u fc..uhu~ tp bknla kategori org yg obses kt bola n jrg bgn pagi smata-mata tgk bola. saya slalu tgk ulangan hihi :D tp btul ckp abg saiful tu. saya setuju.

SAIFULLOHULMASLUL said...

wassalam... kekadang kita tak perasan.. apa yag kita rasa simple dan mudah.. tapi ianya memberi kesan yang besar..