Saturday, August 23, 2008

KHABAR YG GEMBIRA......

Bismillah Wal Hamdulillah.... bangun untuk solat subuh aku melihat hp yg berada di atas bantal... ade dua miskol dan satu mesej.. oh dari rasyidi rupanya... aku buka mesej.. "visa untuk kita ke Mekah dah lulus.. malam esok ade perjumpaan dengn ustz Hasnol(mushrif kami)" wah.. Alhamdulillah.. satu perjalann yg dah lama aku rindui..

Tahun pertama aku di Mesir.. aku melihat kawan2 aku yg rezkinya agak murah dan ibu bapa yg agak berduit pergi ke Mekah untuk mengerjakan haji.. aku berasa jeles dan cemburu(macam sama jer).. tapi aku tetap bertekad di dalam hati.. aku mesti sampai juga ke Tanah haram sebelum aku balik ke Malaysia... dan sejak itu.. setiap kali lepas solat atau sujud terakhir di dalam solat aku pasti berdoa supaya aku sampai ke Tanah Haram yg di rindui itu...

Alhamdulillah.. berkat doa aku.. dan doa mak ayah aku tahun Ini klu panjang umur aku akan menjejakkan kaki ke tanah Suci Umat Islam ini..menggunakan duit yg aku kumpul sendiri.. dan di tampung sedikit oleh kluarga.. tempat yg aku ingin tuju ini adelah tempat kelahiran Baginda S.A.W.. tempat permulaan sejarah Islam.. tempat Rasulullah menempuh ujian yg amat dasyat.. dan tempat di mana banyk peristiwa2 besar dalm Islam telah berlaku..

Berbalik kepada crita aku.. sampai di Asyir kami di beri tklimat serba sedikit tentang perjalann yg akan kami tempuhi... tapi apa yg menariknya.. pada tahun ini Insyallah aku akan berpuasa di 3 negara.. setelah 3 kali berpuasa di Mesir.. pada awal Ramadhan akan berpuasa di Mesir.. dan akan bermusafir ke Jordan dan berpuasa di sana mungkin 2 hari.. seterusnya kami akan berpuasa di Mekah Madinah.... sonoknya.. saja jer crita kat sini.. nak bagi korang jeles... jom la ikut sekali.. hehehe .. sekian...

1 comment:

..adikbebecute.. said...

rasa mcm jeles gak.. huhuhu