Wednesday, August 27, 2008

MENGHITUNG HARI.....

Bismillah.. walhamdulillah... malas asanya nak menulis.. tapi nak juga menulis... pada ahad lepas sempat tgk kawan2 yang lulus peperiksaan dur awal menyertai konvo.. aku plak yg kene lalui peperiksaan dur sani just leh tgk je la.. untuk plajar yg melalui peperiksaan dur sani plak akan di diakan konvo pada bulan 10 nnti.. tu pun aku tak sempat nak sertai kerana aku bukan lagi di Mesir masa tu.. mungkin tgh saei atau tawaf.. hehehe.. tak dapat join pun tak per la.. aku dapat gak bergambar dengn pakai jubah konvo... tapi pinjam ngn org jer..
Tahniah wat Zarimi ngn Firdaus kerana berjaya tamatkan pelajaran dengn cemerlang.. aku plak tumpang bergambar jer...


Ade kawan aku cakp.. konvo ni bukan apa sngt.. just nak bergambar jer.. sbb sijil bukan bagi masa konvo pun.. just bagi scroll kosong jer.. tapi dapat la bergambar dengn syeikh akbar Al-Azhar... Syeikh syed Tantawi.. tapi diapun sekejap je leh bagi.. nak berdiri pun dah tak larat... takdan habis bagi scroll trus kluar tergesa-gesa.. mungkin ade urusan lain.. Majlis konvo di mulakan dengn bacaan ayat suci Al-quran org juara AQ1 Abdullah Fahmi.. pastu ucapa serba sikit oleh datuk duta.. dan Syeikh Azhar... trus kepada penyampian scroll dan sesi bergambar serta mkn dan bersurai...

Dapat juga aku bergaya dengn jubah konvo.. tapi Firdaus tu memang konvo betul.. tahniah wat anda .. jgn isau ko pasti pemes lepas masuk blog aku ni.. hehehe

Yang menariknya selepas majlis penyampaian scroll, aku tgk ade sorang kawanaku yg duduk berseorangn sambil matanya bergenang... "wah.. meangis?... kenapa mengis?.. ingt sapa?" tnya aku.. "eh,mana ade! aku menguap la.. " jawabnya..."ek elle, agak-agak2 la alasan tu... mna ade org menguap air mata bergenang.." usik aku..pap!! scroll yg di pegang singgah kat peha aku.. sambil dia gelak(malu2 kambing la tu) .. aku cakap nak tulis kat blog pasal dia nangis.."tulis la.. nnti aku hack blog ko.. " hack la.. macam la terer sangt.. hahahaha" jawab aku... apa-papun tahniah untuk korang.. aku masihmenghitung hari untuk berangkat ke Mekah untuk menunaikan Umrahdan Insyallah trus ke Musim Haji.. kawan2 yanglain plak tgh menghitung hari untuk memasuki satu alam yg baru.. alam pekerjaan plak..

No comments: